Найбільш часті запитання

11 Лютого 2018, 11:51
Статті

Як подати скаргу або звернення до Мінприроди?

Скаргу або звернення до міністерства можна подати за допомогою гарячої лінії, електронного звернення, особисто чи поштою.

Хто може подати скаргу/звернення?

Громадяни України та іноземці, що перебувають на території України.

Які терміни розгляду скарги/звернення?

Розгляд скарги не може перевищувати 45 днів. Термін розгляду скарг, які не потребують окремого доопрацювання триває від 15 до 30 днів.

Чи можна прискорити процес розгляду скарги/звернення?

Так, на обґрунтовану письмову вимогу термін розгляду може бути скорочено.

Дізнатися більше можна за посиланням.

Як додати зауваження до проекту законодавства?

Подати зауваження, висунути пропозицію або вимагати змін у законопроекті громадяни можуть за допомогою громадського обговорення.

Ініціювати обговорення та брати у ньому участь можуть громадські організації, релігійні, професійні, творчі об’єднання тощо. Міністерство не може відмовити у проведені громадського обговорення, якщо запити на його проведення надійшли від трьох або більше організацій.

Строк проведення громадських обговорень - не менше 15 днів.

Існують альтернативні види обговорень, такі як  електронна консультація та вивчення громадської думки. Організацією обговорень займається міністерство. Консультації з громадськістю розпочинаються з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про їх проведення. За результатами обговорень, міністерство має оприлюднити звіт, у якому зазначаються усі пропозиції та зауваження учасників обговорення.

Додаткова інформація:

Правила громадського обговорення проектів нормативно-правових актів

Постанова КМУ від 03.11.2010 №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики»

Де ознайомитися із переліком  запланованих нормативно-правових актів?

Дізнатися про заплановані до розгляду проекти нормативно-правових актів, а також про можливість участі у їх обговоренні можна за посиланням: Проекти нормативно-правових актів Мінприроди.

Ознайомитися з планом громадських обговорень на 2018 рік можна за посиланням.

Проекти нормативно-правових актів Мінприроди

Що таке Орхуський центр?

Орхуський центр при Мінприроди сприяє реалізації Орхуської конвенції, яка передбачає вільний доступ громадськості до інформації екологічного характеру.

З 2003 року Орхуський центр забезпечує інформаційно-комунікаційний діалог громадськості та державних органів у виробленні екологічно значущих рішень, організовує та проводить консультації з громадськістю, громадські слухання, конференції, семінари, круглі столи щодо розроблення нормативно-правових актів, планів, програм з питань довкілля, проводить інформаційно-навчальні тренінги для державних службовців, представників місцевого самоврядування, громадських організацій екологічного спрямування та ЗМІ, бере участь у реалізації, здійснює організаційну підтримку, менеджмент міжнародних і національних проектів з питань реалізації положень Орхуської конвенції, Конвенції Еспо, екологічної просвіти та освіти для сталого розвитку.

Детальніше про роботу центру можна дізнатися за посиланням.

Контакти: м. Київ, вул. Василя Липківського, 35, 1 поверх, кімната 103,

тел. 206-31-80

e-mail: orhus_center@menr.gov.ua

Орхуська конвенція - це конвенція Європейської Економічної Комісії ООН про доступ до інформації, участь громадськості у процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля.  Конвенція була ратифікована 6 липня 1999 року. Її метою є захист права кожної людини нинішнього і прийдешніх поколінь жити в навколишньому середовищі, сприятливому для її здоров’я та добробуту.

ЕКОЛОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ

Як реформується Державна екологічна інспекція?

Цілями реформи у сфері природоохоронного нагляду і контролю є :

  • Створення ефективної державної системи запобігання екологічним правопорушенням і моніторингу стану навколишнього природного середовища;
  • Зниження тиску на бізнес-середовище;
  • Широке залучення громадськості до здійснення нагляду;
  • Створення єдиного органу моніторингу та нагляду за довкіллям.

Як наслідок, очікується:

  • Підвищення якості та ефективності роботи інспекційних підрозділів Державної екологічної служби;
  • Спрощення та забезпечення прозорості процедури проведення моніторингу стану навколишнього природного середовища, нагляду і оприлюднення його результатів;
  • Зниження тиску органів нагляду на малий та середній бізнес;
  • Забезпечення принципу “забруднювач платить”;
  • Створення умов для інтеграції національної природоохоронної системи в європейський правовий простір;
  • Здійснення громадського природоохоронного контролю з урахуванням нових засад і принципів.

Більше інформації:

Концепція реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища